AKADEMICKI ZWIĄZEK SPORTOWY

UNIWERSYTETU ŚLĄSKIEGO

Joga
Prowadzący:   Aleksandra Budzisz
     
Kontakt:   https://www.facebook.com/jogakatowice/
         
           
Kiedy i gdzie:   poniedziałek   20:15 - 21:30  
  ...... wtorek  19:30 - 21:00              Katowice, ul. Jagiellońska 26 (Wydział BiOŚ), sala gimnastyczna
         
        ..........  
Opis:  

Warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest posiadanie aktualnej legitymacji AZS UŚ. 

Uczestnictwo w zajęciach uprawnia do zaliczenia wychowania fizycznego.

Zajęcia w poniedziałki przeznaczone dla grupy zaawansowanej.

Opłatę za zajęcia należy uiścić przed ich rozpoczęciem w biurze Klubu lub na konto AZS UŚ.

Zajęcia z hatha jogi prowadzone są w oparciu o metodykę jogi akademickiej, która korzysta z wiedzy dot. biomechaniki, fizjologii, psychologii oraz filozofii.

Celem zajęć jest wzmocnienie szkieletu mięśniowego, poprawa gibkości stawów oraz praca nad wytrzymałością.

Ćwiczenia fizyczne polegają na wejściu w pozycję (asanę) oraz wytrzymaniu w niej. Bazują one na skłonach w przód, wygięciach w tył, skłonach w bok oraz skrętach.

.........................          
   

Koszt zajęć 120zł/karnet na semestr

 

01 października 2015

INSTRUKTOR:

  • Aleksandra Budzisz

 

KONTAKT:

  • 513 067 997
  • aleksandra@budzisz.com

 

KOSZT:

  • karta AZS UŚ + karnet 
  • WTOREK 19:30 - 21:00
  • CZWARTEK 16:15 - 17:45

 

ul. Jagiellońska 26, K-ce, Wydział BiOŚ UŚ

 

Dziś troska o zdrowie jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka. Recept i metod w jaki sposób żyć zdrowo i być zdrowym są dziesiątki, lub nawet tysiące. Część z nich odnosi się do magicznego i szybkiego uzyskania efektu - pozbycia się bólu, problemu zdrowotnego, poprawy samopoczucia, czy też zmiany masy ciała. By podjąć decyzję, o tym w jaki sposób chcemy dbać o zdrowie, należy określić, w co chcemy wierzyć – czy w „magiczne” i natychmiastowe rozwiązania, czy też rozwiązania bardziej wymagające i długoterminowe. Jako pomoc w rozstrzygnięciu tego dylematu, niech posłuży cytat polskiego medyka – Wojciecha Oczko „Ruch jest w stanie zastąpić prawie każdy lek, ale wszystkie leki razem wzięte nie zastąpią ruchu”. Jeśli zgodzimy się z historycznym medykiem, to właśnie ruch będzie wspólnym mianownikiem, który łączy historyczną receptę na zdrowie, ze współczesną metodą (już niemagiczną) dbania o nie. Ruch – ale jaki? Na to pytanie nie ma i nie będzie jednej odpowiedzi – ani dla mężczyzn, ani dla kobiet, ani dla młodszych ani dla starszych. Poprzez zróżnicowanie jednostkowe, jedni ludzie są silni, inni wytrzymali, a jeszcze inni gibcy. Ze względu na czynnik indywidualny, należy wybrać taką formę ruchu, która będzie odpowiadać naszym potrzebom. Wszelka forma ruchu, zakłada aktywność i pewną dawkę „zmęczenia fizycznego”.

Aleksandra Budzisz, doktorantka katowickiej Akademii Wychowania Fizycznego zajmuje się w swej pracy naukowej cielesnością, którą doskonali w praktyce jako instruktor jogi. Praktyczną wiedzę o tym w jaki sposób najlepiej pracować z ciałem czerpie nie tylko z metodologii jogi. Uprawiając wcześniej lekkoatletykę (skok o tyczce i chód sportowy), jak również ćwicząc w zakresie gimnastyki i kalisteniki przekonuje, że sprawność fizyczna i zdrowie z nią związane, zazwyczaj łączy różne formy ruchu i pracy z ciałem.

 

Koszt:

a) karnet 130zł/semestr